دو فصلِ the soul and body problem: Avicenna and Decartes و further remarks on Avicenna and Decartes از کتاب ارزشمند فلسفهی عربی و غرب: تداوم و تبادل این کتاب را از لینک زیر تهیه بفرمایید. arabic philosophy and the west continuity and interaction
کتاب ارزشمند علمالنفس ابنسینا در غرب لاتین برای تهیه این کتاب به لینک زیر مراجعه بفرمایید. Avicenna's De anima in the Latin West : the formation of a peripatetic philosophy of the soul 1160-1300
در نظر آناتول فرانس، وجود هیچ چیز به خودش بستگی ندارد؛ بهطور مثال، نادانی از امور لازم عالم هستی است و اگر همه چیز را میدانستیم، نمیتوانستیم زندگی را حتی برای یک ساعت تحمل کنیم. احساسی که زندگی را برای ما شیرین یا دستکم تحملپذیر میکند، تنها، زاییدۀ دروغ و پندارهای ناپایدار است. این موضوع که زندگی، یا خوب یا بد...
جان سرل میگوید در هر دوره ای ذهن را به یک مصنوع بشری تشبیه کرده اند ؛ یونانیان آن را به منجنیق شبیه دانستند ؛ در دوره ای دیگر ذهن را به آسیاب تشبیه کردند ؛ بعدها شرینگتون فیزیولوژیست ، ذهن را به مرکز مخابرات تشبیه کرد ؛ در دوره ی جدید هم ذهن به کامپیوتر تشبیه شده است .
1- تفاوت استدلال قیاسی و استقرایی: در استدلال قیاسی نتیجه چیزی بیش از مقدمات نخواهد بود مثلاً علی انسان است هر انسانی قدرت تعقل دارد ، علی قدرت تعقل دارد ، چنانچه ملاحظه می کنید نتیجه عبارت است از اصغر در صغری و اکبر در کبری و چیزی علاوه بر مقدمات را در نتیجه نمی یابیم. اما در استدلال استقرایی نتیجه گسترده تر می شود...